Λίγα λόγια για τον/την: Ιωάννα Αλπέρτη
- Η Αλπέρτη Ιωάννα είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (αρ. αδειας 24271/08), με ειδίκευση στη Συμβουλευτική Συνθετική Ψυχολογία -BTEC Advanced Professional Diploma in Integrative Counselling. Εργάζεται ως Ψυχολόγος στο Οικοτροφείο της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ (Μάρτιος 2008 έως σήμερα) - Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης ατόμων με ψυχικές διαταραχές και νοητική υστέρηση και είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προστατευμένου Διαμερίσματος ημιαυτόνομης διαβίωσης (Σεπτέμβριος 2014 έως σήμερα). Έχει μετεκπαίδευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία (Αιγινήτειο Νοσοκομείο), στη Γεροντολογία-Ψυχογυριατρική (Μκο Νέστωρ), στη Συστημική προσέγγιση και στη Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων (Σισμανόγλειο Νοσοκομείο). Επιπλέον εμπλέκεται ενεργά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus + Key action 1 και σύντομα θα λάβει πιστοποίηση ως Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων - εφαρμογή μη τυπικής μάθησης στην εκπαίδευση νέων (ΕΟΠΠΕΠ). Έχει συμμετάσχει μέσα από τη δουλειά της ως μέλος αλλά και ως επικεφαλής σε αρκετά Ευρωπαϊκά Προγράμματα «youth in action» και «Mobility (IKY)» σε χώρες όπως η Τουρκία (Yes fashion No Violence), η Πολωνία (I have the chance to give an opportunity), η Γερμανία (Πρόγραμμα εκπαίδευσης σε θέματα ανήλικης παραβατικότητας διάρκειας 15 ημερών), η Ισπανία (Place and Train), η Γαλλία (πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ψυχιατρική μεταρρύθμιση διάρκειας 15 ημερών) και η Ελλάδα (Art Expression-Fight Depression). Επιπλέον έχει εκπαίδευση σε τεχνικές εικαστικής θεραπείας και δραματοθεραπείας. Η επιμόρφωση της συνεχίζεται με εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου μάθησης και σεμινάρια στην Ελλάδα.
Άλλες δημοσιεύσεις από τον/την Ιωάννα Αλπέρτη:
-
Αξιοποιώντας την Ευέλικτη ζώνη στο σχολείο …ώστε η μάθηση να γίνει παιχνίδι! Μέρος Β’
Σε προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για την αξιοποίηση της ευέλικτης ώρας στο σχολείο λόγω της ιδιαίτερης παιδαγωγικής αξίας που έχει. Βλέποντας την μεγάλη ανταπόκριση που είχε το άρθρο αυτό δημιούργησα ένα καινούριο πρόγραμμα βιωματικών δραστηριοτήτων, το οποίο μπορεί να υλοποιηθεί μέσα στην τάξη ή στον προαύλιο χώρο. Θέμα: Εμπιστοσύνη – Ομαδικότητα vs Ατομικότητα Στόχοι: Μη λεκτική… -
Θυμός! ένα παρεξηγημένο συναίσθημα…
Και μόνο στη λέξη θυμός πληθώρα εικόνων γεμίζει το μυαλό μας. Πρόκεται για ένα συναίσθημα πανανθρώπινο και σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται από το βικιλεξικό είναι ένα ισχυρό συναίσθημα δυσαρέσκειας ή και εχθρότητας απέναντι σε κάποιον ή κάτι που μας επηρεάζει αρνητικά και μπορεί να προκαλέσει έντονες και καμιά φορά βίαιες αντιδράσεις. Ο θυμός… -
Αξιοποιώντας την Ευέλικτη ζώνη στο σχολείο …ώστε η μάθηση να γίνει παιχνίδι!
Η Ευέλικτη ζώνη έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία, καθώς μέσω αυτής αναπτύσσονται οι συμμετοχικές μέθοδοι στη διδασκαλία. Απώτερος στόχος της είναι η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των μαθητών μέσα από σχεδιασμένες διαδραστικές δραστηριότητες σε ένα ευρύ φάσμα θεματικών περιοχών. Η διδασκαλία πρέπει να προχωράει με βάση τις ανάγκες, βιολογικές και ψυχολογικές του παιδιού (Φράγκος 1995)…. -
Ποιες είναι οι 5 βασικές ψυχοκοινωνικές ανάγκες για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού μας;
Για να εξελιχθεί ένα παιδί σε έναν ευτυχισμένο και συναισθηματικά υγιή ενήλικα χρειάζεται να έχει βιώσει μια όσο το δυνατόν χαρούμενη παιδική ηλικία. Επιστήμονες στον τομέα της Ψυχολογίας υπογραμμίζουν οτι τα πέντε (5) πρώτα χρόνια της ζωής του ατόμου οικοδομείται το μεγαλύτερο μέρος της προσωπικότητάς του και της μετέπειτα ψυχικής του υγείας. Αρνητικές εμπειρίες κατά… -
Η τεχνική της αναπλαισίωσης για την αντιμετώπιση των προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών.
Πολλές φορές ερχόμαστε ως γονείς και εκπαιδευτικοί αντιμέτωποι με ανεπιθύμητες συμπεριφορές παιδιών στο σπίτι ή την τάξη. «Μια συµπεριφορά είναι προβληµατική ή διαταραγµένη ή ανεπιθύµητη, όταν ενοχλεί το ίδιο το παιδί ή τα πρόσωπα του περιβάλλοντός του και προκαλεί δυσάρεστα συναισθήµατα στο ίδιο ή και στους άλλους.» (Καλαντζή-Azizi, 1985 στο Χρηστάκης, 2012: 154). Η Τεχνική… -
Τρίτη ηλικία …και η ζωή συνεχίζεται!
Για πολλούς ανθρώπους τα γηρατειά σημαίνουν φθορά, ματαίωση, απογοήτευση. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Τρίτη ηλικία αποτελεί ένα βασικό κομμάτι στον κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Είναι η ηλικία αυτή, όπου ο άνθρωπος έχοντας αποκομίσει τη σοφία της ζωής είναι σε θέση να εξετάσει την καθημερινότητά του μέσα από άλλα μάτια. Η ωριμότητα των… -
Εκπαιδεύοντας τα παιδιά μας στις Κοινωνικές Δεξιότητες με δημιουργικές δραστηριότητες!
Η αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση του παιδιού (αλλά και του ενηλίκου) εξαρτώνται άμεσα από τις δεξιότητες που αναπτύσσει μέσα από τη συναναστροφή του με ενηλίκους και ομοτίμους του. Ένα παιδί με καλές κοινωνικές δεξιότητες μπορεί να δημιουργήσει ικανοποιητικές σχέσεις και να γίνει δέκτης θετικών μηνυμάτων από τους άλλους. Τα παιδιά, που συνήθως επισκέπτονται συμβούλους για… -
Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού μας μέσα από τη δραστηριότητα «Η δύναμη του Μαχητή…»!
Καθημερινά τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με πολλές στρεσογόνες καταστάσεις. Ένας εύκολος τρόπος να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις αυτές, είναι η ενίσχυση τους με θετικές δηλώσεις. Πρόκειται για σύντομες φράσεις με θετικό περιεχόμενο, οι οποίες βοηθούν το παιδί να ατενίζει τη ζωή του με αισιοδοξία και να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες χωρίς να κλονίζεται. Το παιδί… -
Μη βίαιη επικοινωνία – Marshall Rosenberg
Η μη βίαιη επικοινωνία είναι μια μέθοδος επικοινωνίας, η οποία αναπτύχθηκε από τον Αμερικανό Ψυχολόγο Marshall Rosenberg (1934-2015), ως ενας τρόπος επίλυσης συγκρούσεων με ειρηνικό τρόπο. Ο Marshall Rosenberg εμπνέυστηκε αυτή τη μέθοδο ακολουθώντας τις αρχές της πελατοκεντρικής προσέγγισης του Ψυχολόγου Carl Rogers (1902-1987). Η μη βίαιη επικοινωνία είναι μια φιλοσοφία, μια στάση ζωής, η… -
Μητρικός θηλασμός ένα δώρο της φύσης για το μωρό σας.
Μέσα από τα μάτια μιας νέας μητέρας… Για πολλές γυναίκες ο μητρικός θηλασμός είναι κάτι δύσκολο ή και ακατόρθωτο. Δεν είναι λίγες εκείνες που πιστεύουν ότι δεν έχουν γάλα για να θρέψουν το βρέφος τους. Και πολλές είναι εκείνες που ξεκινούν να θηλάσουν, αλλά λόγω του πόνου των θηλών και του στήθους κατά τις πρώτες… -
Ενήλικας και μάθηση
«Γηράσκω δ’ αιεί πολλά διδασκόμενος» αναφέρει σε ένα ποιημά του ο Σόλωνας που σημαίνει ότι όσο μεγαλώνω μαθαίνω, διδάσκομαι. Τα περισσότερα βιβλία Παιδαγωγικής Ψυχολογίας αναφέρονται κατα κύριο λόγο στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων. Εν τούτης η εκπάιδευση ενηλίκων είναι μια τάση που έχει απρόσμενες διαστάσεις και πρέπει να δίνεται το απαραίτητο ενδιαφέρον σε αυτή. Ο… -
Υγιής Επικοινωνία
Για να καλλιεργήσει ο άνθρωπος υγιείς σχέσεις με τους συνανθρώπους του, χρειάζεται να μάθει να επικοινωνεί με θετικό τρόπο. Η επικοινωνία που έχουμε σαν στόχο βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό, στην ελεύθερη έκφραση συναισθημάτων, σκέψεων, αναγκών, χωρίς το φόβο της απόρριψης. Ίσως δεν συμφωνούμε με τον συνομιλητή μας, μπορούμε όμως να δείξουμε οτι δεχόμαστε τα συναισθήματά… -
Συναισθηματική υποστήριξη του παιδιού μέσα από δραστηριότητες
Η καλύτερη απασχόληση του παιδιού γίνεται μέσα από δραστηριότητες που κάνει μόνο του ή με παρέα. Ειδικά όταν η παρέα είναι οι γονείς τότε το παιχνίδι παίρνει για το παιδί μεγαλύτερη αξία. Μέσα από τη διαδικασία της δραστηριότητας αλλά και το αποτέλεσμα αυτής, το παιδί βιώνει ποικίλα συναισθήματα, τα οποία με τη βοήθεια των γονιών… -
Παραμύθια, παιχνίδια ρόλων και ζωγραφική, βασικές τεχνικές στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας!
Ένα ζήτημα που συχνά προβληματίζει τους γονείς είναι το πώς να μιλήσουν στο παιδί τους για κάποιο θέμα και το πώς να αντιμετωπίσουν προβλήματα αγωγής και συμπεριφοράς μέσα από μια ομαλή και ήρεμη διαδικασία. Το παιδί μπορεί να αντιληφθεί τα προβλήματα που προκαλεί η συμπεριφορά του μέσα από καθημερινές δραστηριότητες, όπως τα παραμύθια, τα παιχνίδια… -
Η φιλία είναι ένα λουλούδι!
«Είναι άθλια και αφόρητη ερημιά η έλλειψη αληθινών φίλων…» Βάκων «Φιλία είναι η ψυχή που κατοικεί μέσα σε δυο σώματα…» Έμερσον Κάνοντας ένα ταξίδι απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλο τον πλανήτη θα διαπιστώσουμε μια πολύ πλατιά ανθρώπινη σχέση που ξεπερνά τα χρόνια, τους δεσμούς αίματος, τα συμφέροντα, το χρώμα, την καταγωγή, μια σχέση ουσιαστική,… -
Οι Επαγγελματικές επιλογές στην εφηβεία
«Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;» Η παραπάνω φράση που είναι τόσο γνωστή σε όλους μας, αντανακλά την ανάγκη του ανθρώπου από την παιδική του κιόλας ηλικία να κάνει σχέδια για το μέλλον του. Να «γίνει» κάτι που του αρέσει, τον γεμίζει και τον ευχαριστεί. Στις μέρες μας οι έφηβοι καλούνται να κάνουν επιλογές επαγγελμάτων σε… -
Ψυχοσωματική Υγεία
«Χτυπάς εσύ μα πονάω κι εγώ» λέει το τραγούδι του Διονύση Σχοινά και αναφέρεται σε μια σχέση. Ανάμεσα στο σώμα και τη ψυχή μας υπάρχει ουσιαστική σχέση. Αν χτυπήσει το ένα μέρος πονάει και το άλλο και γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι δεν μπορούμε να φανταστούμε τον άνθρωπο πέρα από αυτή του την ολότητα. Πολλές φορές… -
Τηλεόραση και παιδική ηλικία
Ποιος είναι ο ρόλος της τηλεόρασης στην καθημερινότητα των μικρών παιδιών; Πώς η τηλεόραση με τα προγράμματά της επηρεάζει τον τρόπο σκέψης των παιδιών και ποια είναι η χρησιμότητα των παραμυθιών και των κινουμένων σχεδίων για την ανάπτυξή τους; Η τηλεόραση αποτελεί επανάσταση στο χώρο της τεχνολογίας, καθώς με την ένταξή της στα σπίτια σημειώθηκε… -
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας στα παιδιά (ΔΕΠ-Υ)
Τι είναι η ΔΕΠ-Υ Η ΔΕΠ-Υ αποτελεί μια από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές συμπεριφοράς της παιδικής ηλικίας. το DSM IV τοποθέτησε τα διαγνωστικά κριτήρια της διαταραχής σε δυο διαστάσεις, την ελλειμματική προσοχή και την υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα. Η Διάγνωση γίνεται από εξειδικευμένη παιδοψυχιατρική ομάδα σε συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Η αναγνώριση του προβλήματος συμπίπτει…