Η Barbie άλλαξε σώμα για πρώτη φορά: δείτε τις νέες κούκλες
Για πρώτη φορά στα 57 χρόνια ύπαρξής της, η πιο γνωστή κούκλα στον κόσμο, η Barbie, αλλάζει σωματότυπο. Από τις 28 Ιανουαρίου 2016, η Mattel πρόσθεσε τρεις νέες Barbie στη συλλογή της, η καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετικό σώμα: με καμπύλες, κοντό και ψηλό.
Πρόκειται για την πιο δραστική αλλαγή στην πιο δημοφιλή κούκλα στην ιστορία. Στο παρελθόν, η Barbie έχει υποστεί διάφορες αλλαγές -από τα χαρακτηριστικά του προσώπου της, το make-up, τα μαλλιά, τα ρούχα και τα αξεσουάρ της, μέχρι το χρώμα του δέρματός της. Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη φορά που η Mattel αλλάζει ολόκληρο το σώμα της. Και υπάρχει λόγος.
Η millennial μαμά και το νέο κύμα φεμινισμού
Τα τελευταία χρόνια, ένα νέο κύμα φεμινισμού έχει αναδυθεί. Οι νέες γυναίκες της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα εκφράζουν όλο και πιο έντονα τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στα στερεότυπα για το γυναικείο φύλο τα οποία καθορίζουν, όπως καταγγέλλουν, τον τρόπο με τον οποίο απεικονίζεται το γυναικείο σώμα στην ποπ κουλτούρα.
Οι αντιδράσεις μεταφράζονται σε εκστρατείες εναντίον οίκων μόδας, διαφημιστικών καμπανιών, περιοδικών και οτιδήποτε άλλου θεωρείται ότι συμβάλλει στην αντικειμενοποίηση των γυναικών και την παρουσίασή τους ως αντικειμένων πόθου. Μεταξύ αυτών, η Barbie, η οποία πωλείται σε 150 χώρες, αποφέροντας έσοδα $1 δισεκατομμυρίου τον χρόνο στην εταιρεία κατασκευής της, Mattel.
Σύμφωνα με τους επικριτές της, η Barbie δεν είναι μία ρεαλιστική απεικόνιση του γυναικείου σώματος. Είναι υπερβολικά λεπτή, με περιφέρεια μέσης η οποία είναι αδύνατο να επιτευχθεί στην πραγματικότητα και αφύσικα μεγάλο στήθος. Η Mattel προσπαθούσε να απαντήσει στις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται απλά για ένα παιχνίδι, αλλά πλέον, αλλάζει πλεύση.
Έτσι, από χθες, η διασημότερη κούκλα στην ιστορία, η οποία υπολογίζεται, μεταξύ άλλων, ότι έχει περάσει από τα χέρια του 92% των κοριτσιών ηλικίας 3-12 ετών στις ΗΠΑ, απέκτησε τρεις ακόμα σωματότυπους εκτός του κλασικού. Τα τρία νέα σώματα στη σειρά της Barbie είναι το Curvy (με καμπύλες), Petite (μικροκαμωμένη) και Tall (ψηλή) και είναι διαθέσιμα online, στο Barbie.com.
Τα τρία νέα σώματα της Barbie
CURVY BARBIE
PETITE BARBIE
TALL BARBIE
Η κίνηση της Mattel είναι ένα ρίσκο που έπρεπε να αναληφθεί. Οι πωλήσεις Barbie από το 2012 έως το 2014 είχαν πτώση 20% και άλλες εταιρείες έδειχναν να καταλαβαίνουν καλύτερα τις σύγχρονες μητέρες, οι οποίες είναι εκείνες που αποφασίζουν για την αγορά των παιχνιδιών για τα κορίτσια τους. Η Disney έχει πια δυναμικές πριγκίπισσες, τα Lego λάνσαραν σειρά για κορίτσια.
Η Mattel δεν έδειχνε να δίνει μεγάλη σημασία στις μητέρες της γενιάς millennial, οι οποίες αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα ένα πολύ μικρό ποσοστό της βάσης πελατών της μάρκας. Ωστόσο, αυτό αλλάζει με αυτήν την απόφαση. H εταιρεία αναγνωρίζει ότι η μαμά millennial είναι το μέλλον, και ότι η μαμά millennial θέλει άλλα πρότυπα για τα παιδιά της.
Η κλασική Barbie (αριστερά), δίπλα στην curvy Barbie
Η petite Barbie δίπλα στην tall Barbie
Εάν η κίνηση θα έχει την επιτυχία που προσδοκά η Mattel, θα το δείξει ο χρόνος. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση παραμένει ιστορική -τόσο, ώστε ακόμα και το περιοδικό Time αφιέρωσε το χθεσινό cover story του στο «Νέο Σώμα της Barbie», και η εταιρεία παρουσιάζεται αποφασισμένη να περάσει την Barbie, σε μία νέα εποχή.
Πηγή: www.pathfinder.gr