Τι μπορεί να κάνει η/ο εκπαιδευτικός για να βελτιώσει την αυτοεκτίμηση των μαθητών του
1. Χρησιμοποποιεί το όνομα κάθε μαθητή όταν του απευθύνει το λόγο.
2. Δίνει σε όλους τους μαθητές την ευκαιρία να πετύχουν στην τάξη.
3. Αναθέτει ευθύνες σε όλους τους μαθητές της τάξης.
4. Με κάθε ευκαιρία προβάλλει τις θετικές πτυχές από τις εργασίες κάθε παιδιού.
5. Δεν ειρωνεύεται ούτε υποτιμά τους μαθητές για τυχόν απορίες τους.
6. Προσφέρει εξατομικευμένη βοήθεια σε παιδιά που έχουν δυσκολίες στα μαθήματα τους.
7. Φροντίζει να μάθει σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τη ζωή των μαθητών του στο σπίτι.
8. Δείχνει ενδιαφέρον για τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
9. Διδάσκει στα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν εποικοδομητικά τις αποτυχίες τους.
10. Ενθαρρύνει τα παιδιά να τολμούν και να μη φοβούνται το νέο και το διαφορετικό.
11. Ενθαρρύνει τους μαθητές να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στην τάξη.
12. Δεν παίρνει για δεδομένο ό,τι άκουσε σχετικά με τη συμπεριφορά των μαθητών του.
13. Δεν είναι υπερπροστατευτικός με τους μαθητές του, όπου χρειάζεται τους αφήνει να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των πράξεων τους.
14. Επαινεί και επιβραβεύει τους μαθητές ακόμα και για τα πιο μικρά τους επιτεύγματα.