Δραστηριότητες

  • KidsGo με αγάπη!

Πώς να μάθω το παιδί μου κολύμπι

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Ιουλίου 10, 2013 Συγγραφέας: Φανή Βαγγελάτου Κατηγορία: Δραστηριότητες, Εκπαίδευση

Fani_icon8

Με την εμπειρία χρόνων, καθώς και τη συνεργασία με δασκάλους προσαρμοσμένης κινητικής αγωγής, εργοθεραπευτές και γυμναστές, συγκεντρώσαμε για εσάς μερικές πρακτικές συμβουλές για το πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει κολύμπι.

Μη ξεχνάτε πως οποιαδήποτε δραστηριότητα (και μάλιστα όταν αυτή αφορά σε τόσο σύνθετες δεξιότητες) χρειάζεται χρόνο και υπομονή. Για αυτόν το λόγο, καλό θα ήταν να αφήσετε την προσπάθεια, αν αυτό το διάστημα δεν είστε σε θέση να αφιερώσετε την απαιτούμενη προσοχή!

1. Σπάστε τη δραστηριότητα σε μικρά κομμάτια. Τα παιδιά έχουν μικρό εύρος προσοχής και ειδικά σε ένα περιβάλλον με τόσα ερεθίσματα όπως η θάλασσα/πισίνα. Το κολύμπι αποτελείται από πολλές επί μέρους κινήσεις και δεξιότητες, συντονισμένες σε απόλυτη αρμονία. Σκεφτείτε απλά και θα τις ανακαλύψετε και μόνοι σας (αναπνοή, επίπλευση, συντονισμός 2 ποδιών, συντονισμός 2 χεριών, συντονισμός 4 άκρων!).

2. Αναπνοή: πριν από τα παιχνίδια στα βαθιά, βάλτε το παιδί σας να κάνει μπουρμπουλήθρες στο νερό. Μάθετε να μη φοβάται να βουτήξει το κεφαλάκι του και να χειρίζεται καλά την αναπνοή του από το στόμα και από τη μύτη. Ανάλογα παιχνίδια μπορείτε να κάνετε και στη μπανιέρα σας, όπου ο φόβος είναι λιγότερος και το παιδί πιο ήρεμο.

3. Επιπλεύστε στο νερό: αυτή η δεξιότητα απαιτεί πολύ καλή σχέση εμπιστοσύνης! Πρέπει να δείξετε στο μικρό σας ότι μπορεί να σας εμπιστεύεται και ότι έχοντας εσάς δίπλα του, δε χρειάζεται να φοβάται για τίποτα. Σε αυτό το στάδιο θα δείτε έντονα και τον αντανακλαστικό φόβο. Τα παιδιά συνήθως διπλώνουν τη μέση τους και δεν αφήνουν το κορμάκι τους χαλαρό σε ευθεία. Εδώ εσείς είστε αυτοί που θα ηρεμήσετε το παιδί και θα του δώσετε όσο χρόνο χρειαστεί.

4. Πόδια: Αν θέλετε να μάθει το παιδί να χρησιμοποιεί τα ποδαράκια του στο νερό, πετάξτε τα μπρατσάκια! Εκτός από την αφύσικη στάση που έχουν τα χέρια όταν τα παιδιά φορούν τα μπρατσάκια τους, τα εμποδίζουν να έρθουν μπρούμυτα στο νερό και να μάθουν να χτυπούν τα πόδια τους κάνοντας παιχνίδια με το νερό. Γι’ αυτό το λόγο, ιδανική είναι η σανίδα κολύμβησης, το «μακαρόνι» (το μακρύ κομμάτι από αφρώδες υλικό που χρησιμοποιούμε στα πισίνες) και η ζώνη με τα τουβλάκια. Αυτά τα βοηθήματα κρατούν το παιδί σταθερό, χωρίς να βουλιάζει σχεδόν παράλληλα με το νερό και αφήνουν τα πόδια ελεύθερα. Επιπλέον, όσο το μικρό μας πάει καλύτερα, μπορούμε να αφαιρούμε τουβλάκια από τη ζώνη του ή να κόβουμε κομμάτι από το μακαρόνι, ώστε να μειώνουμε την επίπλευση λόγω υλικών και να δίνουμε την ευκαιρία στο παιδί μας να εξασκείται περισσότερο. Δε ξεχνάμε να κάνουμε επανάληψη τα προηγούμενα βήματα και να εντάσσουμε σε κάθε καινούργιο!

5. Χέρια: Η κίνηση των χεριών θα έρθει τελευταία. Μη ξεχνάτε πως ο συντονισμός και των τεσσάρων άκρων είναι δύσκολη δεξιότητα και μπορεί να χρειαστεί το χρόνο της. Όταν το παιδί κατακτήσει όλα τα παραπάνω, μπορείτε να του δείχνετε διάφορα είδη κολύμβησης κατά το παιχνίδι σας στη θάλασσα και σιγά σιγά θα δείτε και το μικρό σας δελφίνι να τα ξεσηκώνει!

Μη ξεχνάτε:

• Δεν αφήνουμε ποτέ τα παιδιά μόνα τους στη θάλασσα.
• Ποτέ κολύμπι μετά από γεύμα.
• Ο ήλιος είναι επικίνδυνος για εσάς και το παιδί. Προετοιμαστείτε καλά για το μπάνιο σας και προμηθευτείτε τα σωστά προϊόντα.
• Το αίσθημα του φόβου μειώνεται αν το παιδί αισθανθεί ότι βρίσκεται σε οριοθετημένο περιβάλλον. Η θάλασσα μπορεί να είναι πολύ αχανής για το παιδί και να το φοβίσει. Δοκιμάστε την πισίνα ή θάλασσα με πολύ κόσμο γύρω. Αν πάλι εσείς οι γονείς δημιουργήσετε ένα ανθρώπινο «σύνορο» για το μικρό σας ακόμα καλύτερα!
• Αν θέλετε να νιώσετε ασφαλής όταν κάθεστε στην παραλία και το παιδί παίζει με την άμμο, προτιμήστε να του φορέσετε ένα σωσίβιο γιλέκο και όχι μπρατσάκια. Έτσι το παιδί θα έχει ελεύθερα χέρια όπως πρέπει και δεν θα κινδυνεύει αν για κάποιο λόγο μπει ασυνόδευτο στη θάλασσα.

Φανή Βαγγελάτου
Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ
Συντονίστρια Σχολών Γονέων
www.logotherapeia.com.gr

Μοιραστείτε το άρθρο!

Facebook facebook   Twitter twitter   Email email  

Φανή Βαγγελάτου

Σπούδασε Λογοθεραπεία στο Τ.Ε.Ι. Ιωαννίνων απ’ όπου αποφοίτησε το 2004. Αμέσως ξεκίνησε να εργάζεται σε ιδιωτικά κέντρα λογοθεραπείας στην Αθήνα, όπου ασχολήθηκε με την αποκατάσταση αρθρωτικών, φωνολογικών και συναφών διαταραχών, καθώς και με την παρέμβαση σε μαθησιακές δυσκολίες. Το 2007, όταν συνεργάστηκε με ένα ειδικό σχολείο ως λογοθεραπεύτρια, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές της στην ειδική αγωγή με στόχο την εξατομικευμένη και ολοκληρωμένη παρέμβαση σε πολύπλοκες διαταραχές, όπως αυτές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Εξειδικεύτηκε στην ειδική αγωγή στην Αναπτυξιακή Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Nottingham της Μ. Βρετανίας απ’ όπου έλαβε τον τίτλο M.A. in Special and Inclusive Education με κύριο προσανατολισμό σπουδών, όχι μόνο την παρέμβαση αλλά και την ενσωμάτωση ατόμων με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Οι σπουδές της δεν σταματούν ποτέ και η ενημέρωσή της σε θέματα ειδικής αγωγής, λογοθεραπείας και συμβουλευτικής γονέων είναι ό,τι πιο σημαντικό στη δουλειά της. Εκπαιδεύτηκε ως συντονίστρια Ομάδων Σχολών Γονέων για να μπορεί να βοηθάει γονείς και τελευταία εκπαιδεύεται στην εφαρμοσμένη και πειραματική Ανάλυση Συμπεριφοράς. Τέλος, η ωρίμανση της δουλειάς της (και της ηλικίας της ίσως) την κάνει να συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε Συνέδρια, όπως το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ειδικής Αγωγής και το 8ο Συνέδριο Παιδοψυχιατρικής τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2013 αντίστοιχα. Πιστεύει σε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά! Υποστηρίζει την ένταξη κάθε μαθητή στο σχολείο της γειτονιάς του και στη γενίκευση της "εξειδικευμένης μάθησης" από τους ειδικούς, σε όλα τα περιβάλλοντα ενός παιδιού (σπίτι και σχολείο) και όχι μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες τάξεις! Αγαπά τα παιδιά και όσο και να της "τη σπάνε" πολλές φορές οι γονείς, φροντίζει να τους ακούει, να τους κατανοεί και να τους βοηθάει να κατανοήσουν κι εκείνοι τις δυσκολίες του παιδιού τους! Πιστεύει πως όλοι κάνουμε λάθη και πως να τα εντοπίζεις και να προχωράς είναι σπουδαίο, το να τα εντοπίζεις και να πεθαίνεις από τύψεις χωρίς να πράττεις, είναι απλώς χάσιμο χρόνου! Θα είναι χαρά της να σχολιάσετε τα κείμενά της ή ακόμα και να της ζητήσετε να γράψει για κάτι συγκεκριμένο για το οποίο θέλετε περισσότερες πληροφορίες!