Ψυχολογία

  • KidsGo με αγάπη!

Παιδιά και facebook

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Αυγούστου 10, 2013 Συγγραφέας: Αλεξάνδρα Καππάτου Κατηγορία: Ψυχολογία

AlexandraKappatou_image4

Απαντήσεις από την Α. Καππάτου για τη χρήση του facebook από τα παιδιά

bullet1 Εάν απαγορεύσω τη χρήση του facebook στο παιδί μου, μήπως έτσι προκαλώ μια μορφή κοινωνικού αποκλεισμού εφόσον όλοι οι γύρω του το χρησιμοποιούν;

Η απαγόρευση δεν αποτελεί αποτελεσματική μέθοδο διαπαιδαγώγησης ενός παιδιού. Είναι ένας τρόπος για να ηρεμούμε οι γονείς πιστεύοντας ότι έτσι το προστατεύουμε.

Θα βοηθήσουν το παιδί, η ενημέρωση για το facebook και για τους κινδύνους, η κατανόηση από το παιδί της αναγκαιότητας να επικοινωνεί μόνο με τους φίλους του και ο κατά περιόδους διακριτικός έλεγχος των συνομιλιών του από τους γονείς τουλάχιστον στην αρχή, πάντα με τη συναίνεση του.

bullet1 Από ποια ηλικία πιστεύετε ότι μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το facebook χωρίς φόβο;

Αυτό είναι σχετικό, εξαρτάται από την ωριμότητα του παιδιού, τη σχέση σας μαζί του και πόσο το εμπιστεύεστε. Επίσης πόσο καλά έχει ενημερωθεί και κατανοήσει τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους που κρύβονται στο facebook. Αυτά όμως εξαρτώνται από διάφορες παραμέτρους και διαφέρουν από παιδί σε παιδί.

bullet1 Πιστεύετε ότι η χρήση υπολογιστή βοηθάει την ανάπτυξη των παιδιών;

Ο υπολογιστής είναι ένα εργαλείο τεράστιας σπουδαιότητας. Βοηθά το παιδί να αποκτήσει γνώσεις, να ψυχαγωγηθεί, να επικοινωνήσει με τους φίλους του υπό την προϋπόθεση να μάθει πως θα τον χρησιμοποιεί γιατί εγκυμονούν διάφοροι κίνδυνοι.

bullet1 Ποια επιχειρήματα πρέπει να χρησιμοποιήσω για να αποτρέψω το παιδί να μπαίνει συχνά στο facebook;

Από τη στιγμή που συμφωνείτε το παιδί να αποκτήσει σελίδα στο facebook, είναι απαραίτητο να καθορίζετε τους κανόνες χρήσης του, όπως πόσο χρόνο θα περνά, κάθε πότε, εξηγώντας του πάντα τους λόγους. Αν το παιδί τα δεχθεί προχωράτε. Βέβαια σταδιακά όσο μεγαλώνει, επιθυμεί ο χρόνος επικοινωνίας με τους φίλους του να αυξηθεί και από τα 15 του χρόνια επιθυμεί να είναι ελεύθερο.

bullet1Σε ποιο χώρο του σπιτιού θα ήταν καλό να υπάρχει ο υπολογιστής, στο δωμάτιο του ή κάπου που να μπορούν και οι γονείς να έχουν κάποια τυπική επίβλεψη;

Ο υπολογιστής καλό είναι να βρίσκεται σε ένα χώρο κοινής θέας όπως λόγου χάρη σε μια γωνιά στο σαλόνι, ή στο γραφείο των γονιών αρκεί να μπορείτε να επιβλέπετε διακριτικά τι κάνει το παιδί.

AlexandraKappatou_image5

bullet1Θα έπρεπε να μπαίνω στο λογαριασμό του παιδιού μου και να παρακολουθώ τι κάνει;

Αυτό δεν είναι σωστό γιατί υπάρχουν προσωπικά δεδομένα, ωστόσο για τα παιδιά που πρωτοξεκινούν τη χρήση του facebook αυτό αποτελεί μέρος της συμφωνίας που κάνετε μαζί τους. Πολλοί γονείς γίνονται φίλοι με τα παιδιά τους στο facebook ώστε να ελέγχουν διακριτικά τις κινήσεις τους.

bullet1Πώς να βοηθήσω το παιδί μου να χρησιμοποιεί σωστά το facebook;

Η ψύχραιμη ενημέρωση, ο διάλογος, η δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων του παιδιού ή των αποριών του καθώς και το παράδειγμά σας θα συντελέσουν καθοριστικά στη σωστή χρήση του facebook.

bullet1Το παιδί μου είναι εθισμένο με το facebook. Πώς να το αντιμετωπίσω;

AlexandraKappatou_image7Αρχικά πρέπει να γνωρίζετε τι ορίζεται ως εθισμός. Αν διαπιστώσετε ότι το παιδί περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο facebook ή σε κάποια άλλη δραστηριότητα στον Η/Υ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η λειτουργικότητα του, η σχολική του επίδοση, η σχέση με τους φίλους του και να διαταράσσεται η σχέση μαζί σας, άμεσα θα πρέπει να το συζητήσετε με το παιδί σας, να το βοηθήσετε να κατανοήσει αυτό που του συμβαίνει και να προχωρήσετε σε κάποια συνεννόηση προκειμένου να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά η χρήση. Παράλληλα να δημιουργείτε θετικό κλίμα στην οικογένεια και να φροντίζετε την επικοινωνία σας μαζί του. Αυτά αποτελούν πρώτες βοήθειες. Είναι απαραίτητο όμως να αναζητήσετε βοήθεια από ειδικό.

bullet1Μήπως είναι καλύτερα να έχουμε μια κοινή σελίδα στην αρχή;

Αποτελεί μια καλή σκέψη που θα μπορούσε στην αρχή να χρησιμοποιηθεί σαν μέσο, ώστε να μάθει το παιδί τη χρήση του facebook.

Αλεξάνδρα Καππάτου
Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
www.akappatou.gr

AlexandraKappatou_site

Μοιραστείτε το άρθρο!

Facebook facebook   Twitter twitter   Email email  

Αλεξάνδρα Καππάτου

Η Αλεξάνδρα Καππάτου σπούδασε ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Jules Verne στην Αμιένη της Γαλλίας. Από το 1986 δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Αθήνα ως ψυχολόγος παιδοψυχολόγος ιδιωτικά. Το 1987 δημιούργησε το Ψυχοδιαγνωστικό και Συμβουλευτικό Κέντρο με σκοπό την ανάδειξη, πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. Έχει συνεργαστεί με σχολεία όλων των βαθμίδων ως εισηγήτρια σεμιναρίων για θέματα ψυχολογίας των παιδιών σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Έχει δώσει περίπου 400 διαλέξεις σε επιστημονικούς συλλόγους, φιλανθρωπικά σωματεία και οργανισμούς σε όλη την χώρα. Επίσης έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια τουλάχιστον σε 100 επιστημονικές ημερίδες. Περίπου 1500 άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτες εφημερίδες και περιοδικά . Από το 1989 μέσα από την πλούσια αρθρογραφία της και τις πολυάριθμες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές της παρεμβάσεις ασχολήθηκε αποκλειστικά με την ανάδειξη των προβλημάτων ψυχικής υγείας παιδιών – εφήβων και τις σχέσεις γονιών – παιδιών. Είναι συγγραφέας των βιβλίων "Γνωρίστε το παιδί σας" (1999), "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" (2003), "Εφηβεία" (2007) και "Παίρνω ΔΙΑΖΥΓΙΟ τι θα πω στο παιδί μου;" (2011), από τις εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί. Επίσης έχει επιμεληθεί το βιβλίο "Μεγαλώνω και ρωτάω για το σεξ" από τις εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί (1998). Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της βιβλίο "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" (2/2013 ) από τις εκδόσεις Μίνωα και επανεκδόθηκε το "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" (2/2013) αναθεωρημένο και εμπλουτισμένο με νέα θέματα από τις εκδόσεις Μίνωας.