5 Συμβουλές κλειδιά για τη διαχείριση της Προσχολικής Τάξης
Από Hannah Hudson
Ελεύθερη μετάφραση από το KidsGo
Οι νηπιαγωγοί πρέπει να γνωρίζουν πως όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με μια τάξη γεμάτη από παιδιά τριών και τεσσάρων χρόνων, οι σαφείς προσδοκίες από αυτό που περιμένουμε από τα παιδιά και η ύπαρξη κανόνων είναι ζωτικής σημασίας ώστε η διδασκαλία να συναντήσει τη μάθηση.
Παραταύτα, η εφαρμογή τεχνικών διαχείρισης της τάξης μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο εγχείρημα όταν έχεις να κάνεις με 30 παιδιά γεμάτα ενέργεια.
Η δημιουργός της ιστοσελίδας WeAreTeachers, Sandy Fivecoat, πήρε συνέντευξη από την εκπαιδευτική σύμβουλο και συγγραφέα της σειράς βιβλίων «We Can» Vicki Gibson. [Δείτε όλη τη συνέντευξη]. Περισσότερα για την Gibson εδώ
Ας δούμε τι συμβουλεύει η Gibson για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να διευθετήσουμε τη θέση των παιδιών στην προσχολική τάξη.
1. Διαίρει και βασίλευε
Οι μαθητές θα πρέπει να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στο σχολείο εργαζόμενοι σε μικρές ομάδες, λέει η Gibson. Μοιράζοντας τους μαθητές, γίνεται ευκολότερο γι’ αυτούς να παραμένουν συγκεντρωμένοι στην εργασία τους και για εσάς να βλέπετε τις δεξιότητες του καθενός ξεχωριστά. Η Gibson θεωρεί ότι σε μία προσχολική τάξη ο σχηματισμός 4 μικρών ομάδων αποτελεί μια πολύ καλή διευθέτηση.
2. Περιστροφή, περιστροφή, περιστροφή
Αφού χωρίσετε τους μαθητές σε ομάδες, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα γράφημα στο οποίο θα φαίνεται που θα κάθεται η κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε ποιο θέμα θα εργάζονται τα μέλη της ομάδας.
3. Κάντε το οπτικό
Βάλτε φωτογραφίες των παιδιών στο γράφημα που θα φτιάξετε, μαζί με εικόνες από την τάξη, ώστε τα παιδιά που δεν έχουν ακόμη μάθει ανάγνωση να μπορούν να καταλάβουν πότε και που θα κάθονται κάθε φορά. Όταν τα παιδιά μπορούν να προβλέψουν τι θα συμβεί και πότε, βοηθούνται να κάτσουν φρόνιμα και να μπουν στο αυλάκι της μάθησης, λέει η Gibson.
4. Ορίστε ένα τραπέζι ως το «τραπέζι διδασκαλίας»
Αυτό θα πρέπει να είναι ένα από τα τραπέζια στην τάξη και ταυτόχρονα με σας θα το χρησιμοποιεί κάθε φορά και μια ομάδα μαθητών. Το «τραπέζι διδασκαλίας» θα είναι ένας χώρος για να εργάζεστε εσείς με τα παιδιά, με το καθένα ξεχωριστά, για επικέντρωση στις δεξιότητες του καθενός. Έχοντας το τραπέζι αυτό ως τη βάση σας, οι μαθητές θα ξέρουν πάντοτε που θα σας βρουν και πότε θα πρέπει να αναμένουν ότι θα έχουν την πλήρη και αποκλειστική προσοχή σας.
5. Διατηρήστε απλά τα σημεία μάθησης
Δεν χρειάζεται να έχετε μια ντουζίνα δραστηριοτήτων για να κρατήσετε τους μαθητές σας συγκεντρωμένους σε ένα θέμα. Επιπρόσθετα από το «τραπέζι μάθησης» εισηγείται η Gibson, μπορεί να έχετε ακόμη ένα τραπέζι όπου θα μπορεί η βοηθός νηπιαγωγός, εάν υπάρχει, να εργάζεται με τους μαθητές, και ακόμη δύο τραπέζια ή σημεία για τις ανεξάρτητες δραστηριότητες.
Διαβάστε το άρθρο στα αγγλικά 5 Keys to Preschool Classroom Management
Παρακολουθήστε το βίντεο της συνέντευξης:
Από το KidsGo με αγάπη καλή ανάγνωση!












