Ψυχολογία

  • KidsGo με αγάπη!

Όταν το παιδί ζηλεύει

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Απριλίου 17, 2016 Συγγραφέας: Παναγιώτα Κυπραίου Κατηγορία: Ψυχολογία

Όταν το παιδί ζηλεύει

Σχεδόν όλα τα παιδιά ζηλεύουν, είτε το αδερφάκι τους είτε τα ταλέντα ή παιχνίδια κάποιου άλλου παιδιού. Η ζήλεια είναι φυσιολογικό συναίσθημα αλλά αν το παιδί συγκρίνει συνέχεια τον εαυτό του με άλλα παιδιά και αναζητά εξωτερική έγκριση, τότε θα επηρεάζεται από τον οποιοδήποτε.

Ως γονείς, είναι σημαντικό να βοηθήσετε το παιδί να διαχειριστεί τη ζήλεια, αφενός για να νιώσει καλύτερα και αφετέρου για να έχει καλύτερες σχέσεις με τους άλλους.

PanagiotaKipraiou_icon19

Δώστε αξία στα συναισθήματα του παιδιού σας

Μην απαξιώνετε τα συναισθήματα του παιδιού. Δώστε τους αξία. Μπορείτε να του πείτε, για παράδειγμα, «Είναι δύσκολο για σένα να περιμένεις όταν εγώ έχω να κάνω κάτι για το μωρό» ή «Νιώθεις απογοήτευση που επιλέξανε τον Παύλο για το ρόλο στο έργο, ενώ εσένα δεν σε επέλεξαν.

Ο τρόπος σκέψης «όλα ή τίποτα» δεν βοηθάει

Τα παιδιά σχολικής ηλικίας αποφασίζουν πολύ γρήγορα ότι είναι «καλά» ή «κακά» σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Αν, για παράδειγμα, σ’ ένα παιδί αρέσει να ζωγραφίζει, είναι πιθανό, πηγαίνοντας στο σχολείο, να αποθαρρυνθεί και να σταματήσει να ζωγραφίζει επειδή πιστεύει ότι δεν τα πάει τόσο καλά όσο τα άλλα παιδιά.

Ως γονέας μπορείτε να ρωτήσετε το παιδί: «Ποιος είναι ο καλύτερος ζωγράφος σ’ όλη τη χώρα;» Ζητήστε του να σας εξηγήσει για ποιο λόγο. Μετά μπορείτε να του πείτε: «Οπότε όλοι οι άλλοι ζωγράφοι που δεν είναι τόσο καλοί, πρέπει να σταματήσουν να ζωγραφίζουν;» Ζητήστε του να σας εξηγήσει γιατί όχι. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο, αν ενδιαφέρεται για τη μουσική, τα σπορ ή άλλα πράγματα.

Ένας άλλος τρόπος είναι να του πείτε για παράδειγμα «Κι εγώ δεν είμαι ο καλύτερος ζωγράφος αλλά μου αρέσει να ζωγραφίζω και το κάνω γιατί περνάω καλά».

Δώστε έμφαση στις αξίες

Τα περισσότερα παιδιά ζηλεύουν κάποια στιγμή, κάτι που έχει ένα άλλο παιδί. Παραδεχτείτε ότι το βιντεοπαιχνίδι ή τα ρούχα του φίλου του είναι ωραία να τα έχεις αλλά ο προϋπολογισμός της οικογένειας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάτι τέτοιο.

PanagiotaKipraiou_icon18

Αν εγκρίνετε το αντικείμενο για το οποίο ζηλεύει το παιδί, ενθαρρύνετέ το να αποταμιεύσει χρήματα για να το αγοράσει.

Επίσης μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί να αναπτύξει μια αίσθηση ευγνωμοσύνης, βοηθώντας άλλους που είναι λιγότερο τυχεροί. Τονίστε του ότι μπορεί να μην έχει το ακριβό μπουφάν του φίλου του αλλά έχει ένα ζεστό και καλό μπουφάν.

Τονίστε τα δυνατά του σημεία

Τα παιδιά συχνά συγκρίνουν τον εαυτό τους με τα αδέρφια τους. Μιλήστε του για τα ιδιαίτερα χαρίσματά του χωρίς να κάνετε συγκρίσεις του τύπου: «Εσύ είσαι καλός στην αριθμητική και η αδερφή σου είναι καλή στην ανάγνωση». Αναφέρετέ του διάφορα πράγματα που σας αρέσουν σ’ αυτό, όπως για παράδειγμα, «Μου αρέσει ο τρόπος που διηγείσαι ιστορίες και κάνεις όλη την οικογένεια να γελάει».

PanagiotaKipraiou_icon16

Παναγιώτα Κυπραίου
Ψυχοθεραπεύτρια – Συντονίστρια Σχολών Γονέων

www.psychotherapeia.net.gr

PanagiotaKipraiou

Μοιραστείτε το άρθρο!

Facebook facebook   Twitter twitter   Email email  

Παναγιώτα Κυπραίου

Είναι απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Βρετανικού Open University. Έχει εκπαιδευτεί στην Σωματική Ψυχοθεραπεία στο Ελληνικό Ινστιτούτο Νευροφυτοθεραπείας και Ανάλυσης του Χαρακτήρα (Ε.Ι.Ν.Α.), όπου παρακολούθησε επίσης μετεκπαιδεύσεις επιπέδου Master's στην ψυχοθεραπεία Gestalt με τον Barrie Simmons και τον Dott. Mimmo Ciavarelli, στη Ραϊχική Σωματική Ψυχοθεραπεία με τον Dott. Alberto Torre και στην Εκπαίδευση Εποπτών με τον Dott. Genovino Ferri. Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων στις τεχνικές της ψυχοθεραπείας (Ψυχόδραμα, Βιοδυναμική ψυχοθεραπεία, Θεραπεία ζεύγους και οικογένειας, Συστημική Αναπαράσταση, Βιοσυστημική ψυχοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Βιοενεργειακή Ανάλυση, Βραχεία Ψυχοθεραπεία). Επίσης, έχει εκπαιδευτεί από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Σχολών Γονέων, στο Συντονισμό Σχολών Γονέων (εξελικτικό σύστημα Μαρίας Χουρδάκη). Είναι κάτοχος του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Ψυχοθεραπείας (ECP) από την European Association for Psychotherapy (EAP). Από το 2002 εργάζεται ως Σωματική & Gestalt Ψυχοθεραπεύτρια, προσφέροντας ψυχολογική υποστήριξη και ψυχοθεραπεία σε ενήλικους και εφήβους, αλλά και συμβουλευτική σε γονείς. Επίσης, συντονίζει ομάδες αυτογνωσίας και προσωπικής ανάπτυξης και σχολές γονέων. Στη ψυχοθεραπευτική της άσκηση έχει ασχοληθεί εκτενώς με κρίσεις πανικού, συμπτώματα κατάθλιψης, φοβίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση, θέματα διαπροσωπικών σχέσεων, έλλειψη αυτοπεποίθησης, ενοχικό σύνδρομο, ψυχοσωματικά προβλήματα, θέματα διαχείρισης άγχους και θυμού και ψυχαναγκαστικά συμπτώματα. Στα πλαίσια πρακτικής άσκησης, εργάστηκε στο τμήμα Βραχείας Νοσηλείας του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής «Δρομοκαΐτιο». Έχει προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της ως σύμβουλος και ψυχοθεραπεύτρια σε διάφορους κοινωνικούς φορείς όπως στο κέντρο υποστήριξης κακοποιημένων γυναικών «Γραμμή SOS δίπλα σου», στο Πρόγραμμα Ψυχοκοινωνικής Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας «ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ», στο Δημοτικό πολυϊατρείο Αμαρουσίου και στο Κέντρο Μελετών και Ψυχοθεραπείας «Βίλχελμ Ράιχ». Αρκετά άρθρα της έχουν φιλοξενηθεί στις στήλες υγείας περιοδικών ψυχολογίας, εφημερίδων και διαδικτυακών τόπων. Είναι πιστοποιημένη ψυχοθεραπεύτρια (ECP) από την European Association for Psychotherapy (EAP). πλήρες μέλος της British Psychological Society (MBPsS, GBC), του Πανελληνίου Συνδέσμου Σωματικής Ψυχοθεραπείας (ΠΕΣΩΨ) και της European Association for Body Psychotherapy (EABP).