Οι δάσκαλοι που συναντά κανείς στα σχολεία συνήθως δεν δίνουν την εντύπωση ότι εξακολουθούν να μαθαίνουν…
Οι δάσκαλοι που συναντά κανείς στα σχολεία συνήθως δεν δίνουν την εντύπωση ότι εξακολουθούν να μαθαίνουν. Η νοοτροπία που επικρατεί είναι ότι ο δάσκαλος είναι ένας άνθρωπος ο οποίος ό,τι είχε να μάθει το έμαθε εδώ και πολύ καιρό και βρίσκεται εδώ για να μας πει αυτά που έμαθε κάποτε.
Αφήστε τα παιδιά ελεύθερα να δουλέψουν μόνα τους. Συνήθως την ώρα που δουλεύουν βρίσκουν μπροστά τους προβλήματα που τα αντιμετωπίζουν για πρώτη φορά. Ο δάσκαλος ως μεγαλύτερος έχει την εμπειρία και την ωριμότητα που χρειάζεται για να μπορεί να βοηθήσει, όχι όμως ότι έχει έτοιμη και τη λύση τους.
Για να βρεθεί η λύση πρέπει δάσκαλος και μαθητής να συνεργαστούν και να ψάξουν από κοινού… Ο καλός δάσκαλος δεν λειτουργεί καν ως δάσκαλος, αλλά ως ένας άνθρωπος ο οποίος εξακολουθεί να μαθαίνει μαζί με τους μαθητές του.
Αν μεγάλοι και μικροί, δάσκαλοι και παιδιά, μάθαιναν ο ένας από τον άλλον, η κατάσταση στα σχολεία θα ήταν ιδανική… Αν βάλεις ένα παιδί κοντά σ’ έναν άνθρωπο ο οποίος ξέρει να μαθαίνει, θα μάθει και το παιδί να μαθαίνει.
Σίμουρ Πέιπερτ (Seymour Papert, ο γκουρού της εκπαίδευσης)
Ο Σίμουρ Πέιπερτ, (Seymour Papert) μαθηματικός στο ΜΙΤ, παιδαγωγός και επιστήμονας τεχνολογίας, έχει πρωτοπορήσει στο ζήτημα της τεχνικής νοημοσύνης. Ο συνεφευρέτης της γλώσσας προγραμματισμού Logo θυμάται «έναν-δυο καλούς δασκάλους στη ζωή του». Πάντως οι καλοί δάσκαλοι είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό για τον ίδιον: «Δεν κόλλαγαν με το σύστημα».
Από το KidsGo, TeensGo και ParentsGo με όλη μας την ΑΓΑΠΗ!