KidsGo …γιατί και τα παιδιά θέλουν την ιστοσελίδα τους
Ένα πολύ ενδιαφέρον δυναμικό business portal, το Do It Fun Management, παρουσιάζει το KidsGo ως μια νέα επιχειρηματική προσπάθεια:
Πολλές φορές ακούμε παραδείγματα από το εξωτερικό για τις λεγόμενους startups. Τις νέες δηλαδή επιχειρηματικές προσπάθειες που βασίζονται σε καινοτόμες ιδέες και κυρίως βασίζονται στο μεράκι και στο πάθος κάποιων ονειροπόλων δημιουργών. Η διαδικτυακή πύλη www.kidsgo.com.cy είναι δημιούργημα μίας τέτοιας ονειροπόλου, της Νανάς Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου. Την ρωτήσαμε και μας απάντησε που οφείλεται η επιτυχία της πύλης της, η οποία μόλις πρόσφατα έχει καταφέρει να πάρει το 1ο εθνικό βραβείο σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό.
Το KidsGo είναι μία ιστοσελίδα που ξεκίνησε για παιδιά και εξελικτικά εμπλουτίστηκε σε ιστοσελίδα για το παιδί, τον έφηβο, το γονιό και τον εκπαιδευτικό. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο κατάφερε να πάρει 5.000 Likes στο Facebook και να έχει επισκεψιμότητα που πολλές φορές φτάνει μέχρι και τα 1000 hits την ημέρα. Πρόσφατα κατέκτησε το 1ο εθνικό βραβείο σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό για ποιοτικό περιεχόμενο ιστοσελίδων για παιδιά και θα συναγωνιστεί στην Ευρώπη με τις συμμετοχές άλλων 16 κρατών. Ρωτήσαμε τη δημιουργό της σελίδας, τη φίλη μας Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου, και πιο κάτω έχουμε τις απαντήσεις της.
Ερώτηση: Γιατί KidsGo, γιατί μία σελίδα για παιδιά;
Τι να πω; Πες το πάθος, πες το μεράκι, πες το αγάπη. Μόλις τελείωσα τις σπουδές μου ως Πολιτικός Μηχανικός στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο κατάλαβα ότι γι’ άλλα κτυπούσε η καρδιά μου. Ομολογώ ότι αυτά που είχα σπουδάσει μου άρεσαν πολύ, γιατί τα θεωρούσα πηγή δημιουργικότητας. Μόλις πήρα το δίπλωμα μου, είχα την τύχη να εργαστώ στην Ελλάδα σε μεγάλο μελετητικό γραφείο που μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ με δύσκολα έργα όπως οι σταθμοί του μετρό. Ενώ όμως αυτά μου άρεσαν αρκετά, δεν με συνάρπαζαν, δεν με γέμιζαν, δεν μου έδιναν αυτή τη χαρά που σου δίνει κάτι που αγαπάς με πάθος. Αυτό το κάτι ήταν τα παιδιά, και το κατάλαβα πριν καν αποκτήσω τα δικά μου. Έτσι, στην πορεία μου βγήκε το KidsGo που συνδύαζε την αγάπη μου για παιδιά με την αγάπη μου για το σχέδιο, την τεχνολογία, τον προγραμματισμό και το διαδίκτυο.
Ερώτηση: Πως αποφασίζεις για το περιεχόμενο της σελίδας;
Εξ αρχής, όταν έκτισα στο μυαλό μου και μετά στο χαρτί το KidsGo, είχα κατά νουν κάτι που θα γέμιζε το παιδί, που θα του κάλυπτε όλες τις διαδικτυακές ανάγκες, μια σελίδα στην οποία η μητέρα του παιδιού θα μπορούσε να το αφήσει να σεργιανίσει-πλοηγηθεί χωρίς να έχει την παραμικρή έγνοια για θέματα ασφάλειας διαδικτύου. Στην πορεία, όταν αποφάσισα να προσθέσω το TeensGo για εφήβους και το ParentsGo για τους γονείς, χρειάστηκε να βρω μια πλειάδα συνεργατών που ο καθένας θα έγραφε για θέματα της ειδικότητας του, πάντα φυσικά με τη δική μου επιμέλεια της παρουσίασης.
Ερώτηση: Ποιο θεωρείς ότι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της σελίδας έναντι άλλων σελίδων, τι είναι δηλαδή αυτό που κάνει τη σελίδα ελκυστική έναντι άλλων σελίδων που απευθύνονται στο ίδιο κοινό.
Ποιοτικό, ασφαλές και πολύ πλούσιο περιεχόμενο. Αυτό είναι το τρίπτυχο που εξ αρχής έθεσα ως στόχο και που με ευλάβεια διαφυλάσσω. Ποτέ δεν υποβαθμίζω την ποιότητα των άρθρων που θα φιλοξενήσω με στόχο να μπορέσω να βάλω περισσότερα άρθρα, σε κάθε άρθρο βάζω αγάπη, μεράκι, κόπο και χρόνο, το καθένα θέλω να δίνει το δικό του στίγμα στον αναγνώστη. Επίσης, ό,τι μπαίνει στο KidsGo και άρα μπορεί να διαβαστεί από παιδιά, πρέπει να τηρεί στο έπακρο τους κανόνες και αρχές ασφάλειας διαδικτύου. Και φυσικά, προσπαθώ να εμπλουτίζω συνεχώς το περιεχόμενο.
Ερώτηση: Πως κτίζεται και πως διαφυλάσσεται αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το τρίπτυχο που έχω εξηγήσει προηγουμένως, βρίσκεται στον πυρήνα του KidsGo, είναι το βασικό του συστατικό και κτίστηκε μαζί με το KidsGo. Συνεπώς διαφυλάσσεται τηρώντας τις αρχές που είχαν εξ αρχής τεθεί. Να δώσω κάποια παραδείγματα για την κάθε μία από τις τρεις αυτές αρχές.
Ξεκινώντας από τον παράγοντα ποιότητα, θα έλεγα ότι για να στηθεί ένα νέο άρθρο αφιερώνεται αρκετός χρόνος ώστε να προσεχθεί το περιεχόμενο που πρέπει να είναι ενδιαφέρον, χωρίς να κουράζει, και κυρίως να καλύπτει τις ανάγκες αυτού που αναμένεται να το διαβάσει. Πέραν του περιεχομένου, αυτό στο οποίο δίνω σημασία, είναι η ποιοτική παρουσίαση μέσω της επιλογής των κατάλληλων εικόνων και φωτογραφιών και της κατάλληλης σύνταξης που θα πρέπει βέβαια να είναι ανάλογη με την ομάδα στην οποία απευθύνεται η κάθε ανάρτηση.
Το δεύτερο χαρακτηριστικό, δηλαδή η ασφάλεια αφορά τόσο το ίδιο το portal όσο και το περιεχόμενο των άρθρων και αναρτήσεων. Να δώσω και εδώ ένα παράδειγμα. Ενώ θα μπορούσα να εξασφαλίσω έσοδα από τις γνωστές διαφημίσεις της Google, εντούτοις δεν προχώρησα σε αυτή τη λύση γιατί δεν θα μπορούσα να ελέγξω το περιεχόμενο τους. Θέλω οι γονείς να νοιώθουν ασφαλείς να αφήσουν τα παιδιά τους να σεργιανήσουν στο KidsGo και επομένως δεν γίνεται να υπάρχει κάτι σε κάποια σελίδα που δεν ελέγχω.
Τέλος, για να καταφέρω να έχω πλούσιο περιεχόμενο, έχω προχωρήσει σε συνεργασίες με αξιόλογους ειδικούς τους οποίους επιλέγω με προσοχή. Η συνεργασία βασίζεται στο αμοιβαίο όφελος αφού σε μένα δίνεται η δυνατότητα να έχω ποικιλία σε αξιόλογα άρθρα και στους συνεργάτες μου να προβάλλουν τη δουλειά τους μέσα από ένα portal το οποίο καταξιώνεται σιγά-σιγά και αποκτά φανατικό κοινό.
Έχω υπόψη μου ότι πολλές επιχειρήσεις ξεκινούν με ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο ελκύει ένα κοινό, μία ομάδα πελατών, και στη συνέχεια η συνήθεια ή και η ζάλη της επιτυχίας τις κάνουν να το εγκαταλείπουν στο βωμό της μαζικής παραγωγής. Προσωπικά είμαι πολύ προσεκτική να μην πέσω σε αυτή την παγίδα.
Ερώτηση: Προς το παρόν η σελίδα είναι ερασιτεχνική. Πως σκοπεύεις να δημιουργήσεις έσοδα από αυτήν;
Το KidsGo ξεκίνησε από αγάπη προς τα παιδιά και εξακολουθεί να είναι για μένα ένα πάθος και όχι ένα επάγγελμα. Παραταύτα, έχεις δίκαιο ότι η λειτουργία του σημαίνει αρκετά έξοδα τα οποία θα πρέπει πλέον να αρχίσουν να ανακτώνται. Αυτό θα μπορεί να γίνει μέσω διαφημίσεων και σύντομα θα προσπαθήσω να ενημερώσω σχετικά πιθανούς ενδιαφερόμενους που θα ήθελαν τα προϊόντα και υπηρεσίες τους να διαφημιστούν σε μια ιστοσελίδα με συγκεκριμένο κοινό. Πάντα όμως με απόλυτο σεβασμό στο ποιοτικό περιεχόμενο της σελίδας. Αυτό σημαίνει διαφημίσεις που σέβονται τον επισκέπτη της σελίδας και που δεν υποβαθμίζουν ούτε στο ελάχιστο το θέμα ασφάλειας διαδικτύου όσον αφορά τα παιδιά που επισκέπτονται το KidsGo.
Πηγή: doitfun.biz