Διάφορα

  • KidsGo με αγάπη!

6 γενικές ερωτήσεις για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να σκέφτονται έξω από το κουτί!

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Ιανουαρίου 11, 2016 Συγγραφέας: Ελίνα Σουγλίδου Κατηγορία: Διάφορα

6 γενικές ερωτήσεις για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να σκέφτονται έξω από το κουτί!

Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που χρησιμεύουν ως σημείο εκκίνησης για να βοηθήσετε τα παιδιά να σκεφτούν έξω από το κουτί κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού! Πάμε να τις δούμε:

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon11. Γιατί νομίζεις ότι ο πύργος έπεσε;
Αυτές οι ερωτήσεις ενθαρρύνουν τα παιδιά όχι μόνο να σκεφτούν περαιτέρω, αλλά και να λύσουν μόνοι τους το πρόβλημα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τέτοιου είδους ερωτήσεις και όταν τα παιδιά ρωτάνε γιατί κάτι έχει συμβεί, παρά να τους δώσετε την απάντηση. Με αυτόν τον τρόπο καταλήγουν να απαντήσουν μόνοι τους το ερώτημα.

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon12. Πώς θα μπορούσες να κάνεις το σπίτι μεγαλύτερο; / Πώς θα μπορούσες να το κάνεις αυτό με διαφορετικό τρόπο;
Όπως και με την προηγούμενη ερώτηση, τους βοηθάμε να σκεφτούν το παιχνίδι με διαφορετικό τρόπο ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα. Μερικές φορές θα πουν «δεν ξέρω», όταν τους ρωτάμε αυτό. Με την ερώτηση «Νομίζεις ότι θα είναι μεγαλύτερο, αν προσθέσουμε περισσότερα μπλοκ;», τους καθοδηγείτε, αλλά τους επιτρέπετε να λάβουν την απόφαση.

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon4

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon13. Τι θα συνέβαινε αν βάζαμε κίτρινο χρώμα στο κόκκινο;
Αυτές οι ερωτήσεις ενθαρρύνουν τα παιδιά να κάνουν προβλέψεις. Συνήθως μετά που δίνουν την απάντησή τους, τους ενθαρρύνουμε λέγοντας «Ας δούμε τι θα συμβεί!».

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon14. Τι θα έκανες αν αυτό είχε συμβεί σε εσένα;
Κάνοντας αυτή την ερώτηση, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ενός παραμυθιού με το παιδί σας, το βοηθάτε να συσχετίσει την ιστορία με πραγματικές καταστάσεις της ζωής. Ένα άλλο παράδειγμα θα ήταν «Τι θα κάνεις αν βάλω ένα κομμάτι του πάζλ εδώ;». Αυτό, επίσης, μπορεί να συμβάλει στην αντίληψη των εννοιών της αιτίας και του αποτελέσματος.

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon3

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon15. Τι έκανες για να ενώσεις τις γραμμές του τρένου;
Αυτοί οι τύποι ερωτήσεων βοηθούν την κατανόηση και υπενθύμιση των γεγονότων. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να τους ενθαρρύνετε να εξηγήσουν με το δικό τους τρόπο πώς το έκαναν!

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon16. Τι σκέφτεσαι;
Ένας πολύ καλός τρόπος για να τους ενθαρρύνετε να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους και να τους δείξετε πως τα συναισθήματά και οι σκέψεις τους είναι σημαντικά! Είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να καταλάβουν τα ενδιαφέροντα τους και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες αυτές ως οδηγό για να σχεδιάσουν νέες εμπειρίες μάθησης.

6-erotiseis-gia-na-skeftontai-ta-paidia-ekso-apo-to-koyti-icon5

Προφανώς υπάρχουν ένα εκατομμύριο είδη γενικών ερωτήσεων για να κάνετε στα παιδία σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτές που αναφέρθηκαν πιο πάνω βοηθούν κυρίως για να ξεκινήσετε αυτόν τον τρόπο σκέψης!!! Καλή επιτυχία!!!

Ελίνα Σουγλίδου
Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια

Για επικοινωνία: esouglidou@gmail.com

Mandala-Art-Studio

Μοιραστείτε το άρθρο!

Facebook facebook   Twitter twitter   Email email  

Ελίνα Σουγλίδου

Έιναι απόφοιτος του τμήματος Καλών Τεχνών του University of Plymouth στην Μεγάλη Βρετανία. Το 2015, εκπαιδέυτηκε επιπέδου Master's στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία στο University of Hertfordshire. Παράλληλα έκανε την εκπαιδευτική της άσκηση με ενήλικες με ψυχικά προβλήματα στο νοσοκομείο Beacon Rehabilitation Services στο St. Albans, και έφηβους στο Βρετανικό Γυμνάσιο Hertswood Academy του Borehamwood. Στην εικαστική ψυχοθεραπευτική της άσκηση έχει ασχοληθεί με θέματα διαχείρισης άγχους και θυμού, συμπτώματα κατάθλιψης, φοβίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης, ψυχοσωματικά προβλήματα, και ψυχαναγκαστικά συμπτώματα. Έχει παρακολουθήσει σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων όπως την εφαρμογή της εικαστικής ψυχοθεραπείας στο εκπεδευτικό σύστημα BAAT Assessment skills in Education, τεχνικές χαλάρωσης «De-Stress with Qigong Therapy», τεχνικές για μια μη-βίαιη επικοινωνία «Nonviolent communication workshop» και διαφύλαξη παιδιών «Safeguarding children training». Έχει προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της ως εικαστική ψυχοθεραπεύτρια και καθοδηγήτρια δημιουργικής απασχόλησης σε διάφορους κοινωνικούς φορείς όπως στο προγραμμα στήριξης για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες «Ίδρυμα Έλικας», «The D.O.V.E. Project» και «Active for life» στο Plymouth, και τέλος κέντρο υποστήριξης ατόμων με αυτισμό «Συνδέσμος για Άτομα με Αυτισμό Λευκωσίας». Είναι πιστοποιημένη εικαστική ψυχοθεραπεύτρια απο το BAAT (British Association of Art Therapists) και εν μέρει μέλος του HCPC (Health and Care Professions Council).