Βιβλιοπαρουσιάσεις

  • KidsGo με αγάπη!

Ο Αληθινός Δάσκαλος

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Ιανουαρίου 8, 2014 Συγγραφέας: Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου Κατηγορία: Βιβλιοπαρουσιάσεις

Ο Αληθινός Δάσκαλος

Ο Αληθινός Δάσκαλος
της Άννα Παππά, Δασκάλα – Συγγραφέας
Εκδόσεις Φυλάτος

AnnaPappa_logo

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το βιβλίο της «Μαθαίνοντας πώς να μαθαίνω» η γνωστή δασκάλα και συγγραφέας Άννα Παππά επιστρέφει με τη συγγραφή ενός ακόμη εξαιρετικού βιβλίου που επίσης απευθύνεται στους δασκάλους. «Ο Αληθινός Δάσκαλος» είναι ένα βιβλίο 115 σελίδων που απαντά στο βασικό ερώτημα: Μπορεί ο καλός Δάσκαλος να γίνει καλύτερος;

AnnaPappa_GoodTeacher_icon1

AnnaPappa_GoodTeacher_icon5Στο βιβλίο αυτό σκιαγραφείται, με πολύ απλό τρόπο, όλο το περίγραμμα των αξιών, που διέπουν την διεργασία της μάθησης. Με μεθοδικότητα επιχειρείται η διείσδυση στην ουσία της παιδείας και στην αρμονία, η οποία πρέπει να περιβάλλει την προσωπικότητα του δασκάλου και τη δυνατότητα να ακτινοβολεί τις αξίες από τις οποίες εμφορείται. Παρά, την φαινομενικά, θεωρητική επένδυση του βιβλίου στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα πρακτικό εγχειρίδιο βελτίωσης του κάθε δασκάλου. Όπως εξηγεί η συγγραφέας, κάθε δάσκαλος χρειάζεται βελτίωση, όχι γιατί δεν είναι αρκετά καλός, αλλά γιατί μπορεί να γίνει ακόμα πιο καλός.

AnnaPappa_GoodTeacher_icon7

AnnaPappa_GoodTeacher_icon6Μέσα στα δέκα κεφάλαια του βιβλίου περιγράφονται τα αντίστοιχα βήματα από τον δάσκαλο μέχρι τον Αληθινό Δάσκαλο. Αρχικά αναλύεται ο ρόλος του σχολείου και οι κατευθύνσεις αγωγής καθώς και ο διευρυμένος ρόλος του δασκάλου. Ακολούθως σχολιάζεται η σχέση του δασκάλου με τους μαθητές και τους γονείς τους αλλά και τους συναδέλφους του και εξηγείται πως η ζωντάνια των μαθητών μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί δυναμικά από το δάσκαλο, μακρυά από αυταρχισμούς παλαιού τύπου και από το πρότυπο του δασκάλου «αυθεντία». Επίσης ο αληθινός δάσκαλος βρίσκει άλλους αληθινούς δασκάλους και φτιάχνει πολλαπλές γέφυρες επικοινωνίας με αυτούς.

AnnaPappa_GoodTeacher_icon6Όπως εύστοχα εξηγεί η συγγραφέας, ο αληθινός δάσκαλος περνάει τις σχέσεις του με τους μαθητές μέσα από το ακόλουθο φίλτρο: «Παιδεία δεν είναι να γεμίζεις το μαθητή με γνώσεις από έξω προς τα μέσα. Παιδεία είναι να βγάζεις από μέσα προς τα έξω, τις ψηλότερες, ευγενέστερες και καλύτερες ιδιότητες που βρίσκονται έμφυτες σε κάθε μαθητή».

AnnaPappa_GoodTeacher_icon5Βασικό εργαλείο βελτίωσης του δασκάλου είναι η συνομιλία του με τον εαυτό του και η απάντηση που θα δώσει σε μεγάλο αριθμό ερωτημάτων. Ζητούμενο, να γίνει ο δάσκαλος που περιγράφει ο Νίκος Καζαντζάκης:
«Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες.»

AnnaPappa_GoodTeacher_icon4

Και φυσικά ο αληθινός δάσκαλος δεν λειτουργεί ως δάσκαλος αλλά ως μαθητής που συνεχίζει να μαθαίνει μαζί με τους μαθητές του. Ο δάσκαλος λοιπόν, ως ισόβιος μαθητής, είναι το επόμενο θέμα που πολύ παραστατικά αναλύει η συγγραφέας προτού περιγράψει με παραστατικό τρόπο τα χαρακτηριστικά του Αληθινού Δασκάλου.

AnnaPappa_GoodTeacher_icon5Στη συνέχεια εξηγείται πως πρέπει να αξιοποιείται από το σημερινό δάσκαλο η σύγχρονη τεχνολογία και πως πρέπει να τυγχάνει δημιουργικής διαχείρισης η σχολική αίθουσα διδασκαλίας. Η συγγραφέας χαρακτηριστικά γράφει ότι ο αληθινός δάσκαλος γνωρίζει καλά πως στην τέχνη του διδάσκειν, η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας, των εποπτικών μέσων και πολλών παραστατικών εικόνων, εισάγει λειτουργικά τον μαθητή μέσα στο πεδίο των γνώσεων και τον καθιστά μέτοχο όχι μόνον της αποδοχής αλλά και της κατανόησης αναλλοίωτων αξιών, οι οποίες κρύβονται μέσα σε κάθε ένα γνωσιολογικό αντικείμενο.

AnnaPappa_GoodTeacher_icon3

Η συνεργασία με τους άλλους δασκάλους, πέραν των σχέσεων με αυτούς που αναλύθηκαν προηγουμένως, είναι το επόμενο θέμα που πραγματεύεται το βιβλίο προτού εξηγηθεί ως επίλογος η αποστολή του σημερινού δασκάλου.

Η ίδια η συγγραφέας εξηγεί ότι έγραψε τον “Αληθινό Δάσκαλο” γιατί ήθελε η αγάπη που την πλημμυρίζει για τα παιδιά, να ποτίσει τον κήπο της ψυχής όλων μας.

AnnaPappa_GoodTeacher_icon8

AnnaPappa_GoodTeacher_icon5Πρόκειται για ένα αξιόλογο και εξαιρετικό βιβλίο γραμμένο με μεράκι και αγάπη. Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε κάθε εκπαιδευτικό που νοιάζεται τα παιδιά και αγαπά το επάγγελμα του. Σίγουρα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε δάσκαλο, για κάθε αληθινό δάσκαλο!

Το βιβλίο διατίθεται σε έντυπη μορφή από την amazon και τη theBookDepository

Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου (Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.)
Διαχειριστής KidsGo

Μοιραστείτε το άρθρο!

Facebook facebook   Twitter twitter   Email email  

Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου

Η Νανά Χρυσοστόμου Μιχαηλίδου γεννήθηκε στην Λευκωσία το 1972. Σε ηλικία 9 χρονών εγκατάσταθηκε οικογενειακώς στην Ελλάδα, την Λαμία, όπου εκεί τελείωσε το Γυμνάσιο και Λύκειο. Το 1995 αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π). Από το 1998 έως τον Ιούνιο του 2014 εργαζόταν στην Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (Cyta). Σήμερα ασχολείται με προγραμματισμό/σχεδιασμό και εφαρμογές διαδικτύου. Είναι ο δημιουργός και διαχειριστής του KidsGo. Είναι παντρεμένη με τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη και έχει τρία παιδιά.